Måndags drömmar

Precis så känner jag mig på morgonen, haha.
Det är tur att man har kaffe.
Idag väcktes jag av katten som tyckte det var dags för frukost.
Efter frukost somnade katterna om, båda två.
Och jag fick vara vaken själv.

Det snöar ymnigt här just nu och det är-7.
Jag tror jag börjar känna mig allergisk mot snö och kyla nu.
När man tittar ut får man lust att gå tillbaka till sängen och dra täcket över huvudet.
Det hjälper inte ens kaffe mot.

Istället för att återgå till sängen har jag bokat tvättstugan.
Inte för att det gör en tråkig dag roligare.
Snarare tvärtom, men det måste ju göras ändå.

Jag längtar till det här stället:
 Varma, soliga och underbart vackra Mallorca.
I Maj kommer jag äntligen att vara där.
Så en snöig och kall dag när jag står och hänger tvätt i en tråkig tvättstuga, kan jag drömma mig dit i förväg.

Ha en underbart bra dag nu.
Och är den trist kan man alltid drömma sig bort en stund.
Även på en Måndag. =)




 

Kommentarer

  1. Usch! Skall Du nu ut och flyga igen!
    Ja, det är härligt att komma bort till värmen. Jag var borta två ggr en månad, men tyvärr var vintern kvar när jag kom hem.
    Strunt i moralisterna på Södermalm!

    SvaraRadera
  2. Jag ska snart hem till kylan i Sverige och krama om flocken lite. Förstår att du längtar till värmen.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen