Klimatförändringarna märks

Det är en bit in i December nu och vi har +1 grad tidigt på morgonen.
Här i Södra Norrland brukade det vara riktiga vintrar förr i tiden.
När jag bodde i Stockholm åkte jag upp till mina föräldrar norrut till jul varje år.
Även om det regnade en del jular i Stockholm så kunde man alltid lita på att i Norrland var det mycket snö och riktigt kallt.
Det hände inte att det regnade och var plusgrader till 2:a advent.
Vi kan blunda för problemet och låtsas att det inte existerar.
Men det hejdar inte det som sker runt omkring oss.
Istället borde vi fråga oss själva vad vi kan göra.
Stödja olika organisationer som kämpar med problemet är ju ett sätt.
Att tänka lite mer på hur vi lever i vår vardag är ett annat sätt.
Inte bara med sopsortering, det finns så mycket mer man kan tänka på.
Man kan gå in på Miljöportalen.se och titta på deras råd om man vill. 
För det är ju sant att om man inte är en del av lösningen så är man en del av problemet.
 

Kommentarer

  1. Blott en dag ett ögonblick i sänder...
    Solen och kineserna sköter om det.

    SvaraRadera
  2. Varför skulle jag bli orolig? Kylan dödar fler människor varje år än värmen. Vetenskapligt bevisat (se flera undersökningar i Lancet). Att påstå att det ska bli x grader varmare om y år är inte en falsifierbar hypotes och alltså inte vetenskap.

    SvaraRadera
  3. Visst är det en förändring som sakta sker i vårt klimat. Men jag är inte så insatt i detta och jag stödjer heller inga föreningar.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning