Det är blixthalka

Bussturer är inställda, två lastbilar har kört av vägen och det är riktiga problem i trafiken.
Som tur är för mig har jag en massa saker att göra hemma idag.
Ska ingenstans förrän imorgon och då hoppas jag att läget blivit bättre med framkomligheten.

Idag ska jag vara hemma och göra julförberedelser.
Ska bl.a göra ett par Janssons frestelser som åker in i frysen sen.

I frysen ligger redan lite annat smått och gott som jag förberett.
Jag är ute i god tid med allt eftersom jag bara har en vecka till på mig här hemma.
Sen ska jag vara hos dottern 16-24/12.
Ska vara hundvakt medans dom åker till Kanarieöarna hela familjen i en vecka.
Dom kommer hem sent på kvällen dagen före julafton.
Själv kommer jag hem sent på Julaftonskvällen efter vårat julfirande.
Så det gäller att hinna klart med allt jag vill ha gjort här hemma innan.

 Då kan jag bara luta mig tillbaka och njuta i lugn och ro ända fram tills det nya året börjat.
Om man planerar i tid kan man unna sig riktig julefrid. =)
 

Kommentarer

  1. Usch för halka. Hoppas det har blivit bättre imorgon. Så skönt att vara ute i god tid med allt inför julen.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen