Vem fattar reklamen?

Varför finns det sällan någon logik i reklamfilmer?
Två unga kvinnor hoppar runt i en säng, endast klädda i underkläder.
De har skrattande kuddkrig med varandra. 
Reklam för underkläder kanske? Nej, glöm det.
Det är reklam för en ögonbrynspenna/kam från Veet.
Hur tänkte man när man gjorde den här reklamen?
Blir man automatiskt ung, snygg och sexig av att använda sig av den här produkten?
Eller medför den att man får en oemotståndlig längtan efter att ha kuddkrig?

Vilka är det som sitter och gör dessa otroliga tankehopp och får till dessa icke existerande sammanhang????

Skulle kunna hålla på att orera om det här i en evighet.
Men det räcker väl med att konstatera att jag inte förstår mig på reklam.

 

Kommentarer

  1. Håller med dig, ibland undrar man hur dom tänkte dom som gör reklamfilmerna.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Du ställer så bra frågor du!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen