Ögonshopping

Igår ägnade jag mig åt en svår men trevlig sak.
Nämligen ögonshopping. 
 Ögonshopping är inte riktigt som vanlig fönstershopping.
När man fönstershoppar tittar man ju bara i skyltfönster.
Men när jag ögonshoppar går jag runt i affärer och kollar in allt nytt.
Det svåra är att inte köpa något av allt man tittar på.
Men jag lyckades komma hem utan en endaste liten klädpåse.
Bra gjort, värt en guldstjärna, för det var inte lätt.
Det fanns mycket jag gärna skulle köpt.
Men jag var inte ute för att handla.
Ville bara kolla in en del saker jag ska köpa innan min resa till Cypern om 3 veckor. 

Bara 3 veckor kvar. Yippi! Lyckodans.

Men idag är det tvättstugan som gäller.
Det kan jag stå ut med när jag har något roligt att se fram mot.
I em kommer barnbarnet, som vanligt, efter skolan.
Jag älskar de små besöken. Det är dagens höjdpunkt.
Även fast det bara är en eller två timmar så hinner vi med så mycket.
Vi pratar, pysslar, målar eller spelar spel.
Jag är en lycklig mormor, som får träffa barnbarnet så ofta, nästan varje dag.

 
 
 

Kommentarer

  1. Det var ju duktigt att bara kolla på allt som man vill ha. Alltid kul att ha sina barnbarn hos sig.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning