Mitt eget sällskap

Återigen har ett gäng baciller invaderat delar av min familj.
Deras närvaro har gjort att helgens planer tyvärr måste ställas in i all hast.
Får försöka på nytt nästa helg.

Det kan ju vara skönt med en helg för mig själv.
Få göra bara vad jag vill och strunta i alla måsten.
Ja jag tror faktiskt att jag kommer att njuta av mitt eget sällskap i helgen.
Det känns riktigt bra.

Tror jag inleder helgen med att göra pizza idag.
Fortsätter med att ta en lång skön skogspromenad imorgon, vilket väder det än är.
Lagar en god middag när jag kommer hem.
Är sugen på kyckling och potatisgratäng.
Sedan avslutar jag helgen på Söndag med att ligga på soffan och glo på serier.
Äter rester från Lördagens middag och tillåter mig att bara vara riktigt lat.

Vilken skön helg det blev trots allt.
Ha en skön helg ni också.
Och akta er för alla förkylningsbaciller där ute. =)

Kommentarer

  1. Samtidigt som det blev inställt din planer för helgen. Låter den rätt så bra ändå, med dina nya planer för den.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning