Gäspar käkarna ur led nästan

Uppe klockan sex i morse, alldeles för tidigt för mig.
T.o.m. mina katter ville fortsätta sova.
Men det går minsann inte för sig, inte idag.
Jag ska iväg och passa minsta barnbarnet.
Förskolan har stängt för planering ett par dagar.
Och så behöver förståss valparna lite tillsyn.
Stora barnen börjar inte skolan förrän på torsdag.
Så de är också hemma idag.
Men de klarar sig själva, behöver ingen passning dagtid.

Igår testade jag att göra Tortillapizza till middag.
Supergott och verkligen enkelt, bara 5 minuter i ugnen.
Det kommer jag garanterat att göra fler gånger.
Tack för tipset Mamma C /Hallon & Blåbär.
Idag kommer jag hem sent och är trött, så det blir nog bara en pytt eller något.
Gräddstuvad pytt med rödbetor och stekt ägg.
Ja, det ska jag göra.

Nu är det dags att ge sig iväg. 
Ska gå ett par km till bussen.
Skönt med en morgonpromenad så att man piggnar till lite.

Ha en bra dag nu. =)
 


Kommentarer

  1. Kul att du tycker om tortillapizza, så enkelt och snabbt. Ha en bra dag hos barnbarn och vappisar.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning